کوراندو بخریم یا اکتیون؟
کوراندو بخریم یا اکتیون؟

بین دو شاسی‌بلند کوچک شهری کمپانی سانگ‌یانگ یعنی کوراندو و اکتیون تفاوت‌های زیادی وجود ندارد.

اکتیون از نظر ابعاد تنها 45 میلی‌متر در طول، 50 میلی‌متر در عرض و 60 میلی‌متر در ارتفاع با کوراندو اختلاف دارد و از آن بزرگ‌تر است.

از نظر طراحی ظاهری نیز باید گفت طراحی اکتیون مربوط به سال 2012 بوده، اما کوراندو آخرین بار در سال 2014 به روزسانی شده است. طراحی کوراندو چه در نمای جلو چه در نمای کناری و چه در نمای عقب در حالت کلی قابل قبول است و اگر سخت‌گیری نکنیم ظاهر بی‌نقصی دارد. هم‌چنین در طراحی نمای جلوی آن چراغ‌های جلو چسبیده به جلو پنجره طراحی شده است که این ایده طراحی برای اولین بار توسط کمپانی ب‌ام‌و اجرا شده و در حال حاضر نیز کمپانی‌های خودروسازی بسیاری از این سبک برای جذاب‌تر شدن طراحی محصولات‌شان استفاده می‌کنند. این در حالی است که طراحی اکتیون تنها در نمای جلو زیبا است و در نمای کناری و عقب، خودروی زشتی به حساب می‌آید.

در حالت کلی، فرم طراحی ظاهری به خصوص در نمای جلو که نمای اصلی خودرو به حساب می‌آید، کوراندو شباهت‌های زیادی به اکتیون دارد و البته از آن کمی زیباتر است.

هنگام خرید کوراندو پیش از این که با دو راهی رقبای هم قیمت آن در بازار مواجه شوید، با دو راهی بین برادر خودش مواجه خواهید شد.

در حال حاضر کوراندو حدود 128 میلیون تومان قیمت دارد و این در حالی است که برادرش اکتیون تنها یک میلیون تومان با آن اختلاف دارد و 129 میلیون تومان است.

بدون شک هنگام خرید سخت خواهد بود که از بین دو خودروی مختلف در یک کلاس و از یک برند مشترک که قیمت تقریبا یکسانی دارند، بتوانید یکی را انتخاب کنید. برای شناخت تفاوت‌های بیشتر بین این دو خودرو باید بگوییم اکتیون از نظر ابعاد تنها در حد چند سانتی‌متر از کوراندو بزرگ‌تر است. از نظر طراحی نیز کوراندو، هم در بخش ظاهری و هم در کابین زیباتر از اکتیون طراحی شده است و نقص‌های طراحی اکتیون را در خود ندارد.

از نظر امکانات نیز هر دو خودرو در سطح تقریبا یکسانی قرار دارند و اصلی‌ترین تفاوت‌شان را می‌توان مانیتور نمایش اطلاعات روی داشبورد کوراندو دانست که اکتیون فاقد آن است. از نظر فنی کوراندو از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری سود می‌برد و این در حالی است که اکتیون به یک پیشرانه چهار سیلندر 2.3 لیتری مجهز است که بزرگ‌تر از پیشرانه کوراندو است.

اما از نظر مهندسی پیشرانه کوراندو وضعیت بهتری دارد که با پیشرانه‌ای کوچک‌تر، قدرتی برابر قدرت اکتیون تولید می‌کند و تنها در بخش گشتاور 17 نیوتون‌متر کمتر است.

در نهایت نیز باید گفت کوراندو حدود 100 کیلوگرم از اکتیون سبک‌تر است که نتیجه آن، شتاب نسبتا بهتر و مصرف سوخت و آلایندگی بسیار کمتر این خودرو است. 

 

  • کابین و آپشن‌های کوراندو

هنگام ورود به کابین کوراندو هم‌چون ظاهر آن، شاهد کابینی با طراحی قابل قبول هستیم.

درون کابین زیبای این خودروی کره‌ای از امکاناتی مانند شیشه بالابرهای برقی با قابلیت تشخیص مانع، مدیریت برق باتری، سنسور باران، سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه یک آمپلی‌فایر، کروز کنترل، سیستم ناوبری فارسی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، آیینه وسط تار شونده، آیینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سان‌روف با قابلیت تشخیص مانع، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در چهار  جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو مزین به پوشش چرم، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمکی در سراشیبی HSA، سیستم محافظت از واژگونی ARP، سنسور دنده عقب، مانیتور روی داشبورد و... بهره‌مند خواهید بود.

به کانال های رسمی سوپاپ در تلگرام و اینستاگرام بپیوندید :

https://telegram.me/supap
https://instagram.com/supap.ir

نظرات (0)

نظر شما